Książki

Dlaczego jedne historie pamiętamy, a inne zapominamy?

Dlaczego jedne historie pamiętamy, a inne zapominamy? To pytanie, na które postanowili odpowiedzieć Chip i Dan Heath w książce Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane od Wydawnictwa Mtbiznes. Dzisiaj zapraszam Was na recenzję książki zgoła innego od notatek wizualnych. Jednak, gdy interesuje Was temat rozwoju osobistego, to spodoba Wam się ta książka.

Dlaczego jedne historie pamiętamy, a inne zapominamy? Słów kilka o książce

Pozycja została napisana przez braci, fachowców w dziedzinie strategii, wspierania przedsiębiorców. Zainteresowała mnie ta książka ze względu na fakt prowadzenia bloga, jak również pracę nauczyciela. Każdy, kto jest pedagogiem wie, że nie jest łatwo zaciekawić uczniów, trzeba się czasem napocić 🙂 No chyba, że jesteś na tyle kreatywna, że bez kłopotu wymyślasz zabawy, zajęcia.

Wracając do książki, składa się z 6 rozdziałów, pt: Sedno, Umyślnie zaskakujące, Konkrety, Cenione źródło, czyli wiarygodność, Emocje, Struktura opowieści. Znajdziecie też chwytliwe rady, np jak skutecznie nauczać. Pierwsze co z tej książki zapamiętałam, to historia o mężczyźnie odurzonym narkotykami, któremu wycięli nerkę. Chyba sporo z Was słyszało podobną historię kryminalną, ale co sprawia, że ją zapamiętujemy, choć nie miała ona miejsca? No właśnie na to pytanie odpowiadają autorzy. Takich czy podobnych opowieści w książce jest wiele, m.in o chłopaku, który schudł, jedząc kanapki z Subwaya.

W czasie przerwy międzysemestralnej, po grudniowej wizycie w szpitalu, Jared postanowił się odchudzić. Zmotywowany kampanią ,,7 poniżej 6″, kupił po raz pierwszy kanapkę z indykiem. Zasmakowała mu i w końcu opracował swoją własną dietę opartą na kanapkach z Subwaya: duża wegetariańska na obiad i mniejsza z indykiem na kolację.

Nieprawdopodobna historia, a jednak prawdziwa. Była ona hitem reklamowym marki. Zdecydowanie poprawiła sprzedaż, niż nic niemówiące nikomu hasło ,,7 poniżej 6″.

Moja opinia

Jak widać na powyższym przykładzie, dobór słów ma ogromne znaczenie. W książce znajdziecie ogrom różnych przykładów, z rozbiciem ich na czynniki pierwsze, czyli pokazanie co jest dobre, a co poprawić. Najważniejsze jest to, że dzięki przykładom będziecie wiedzieć, co ciekawi czytelnika, jak dobierać słowa. Ja z rad autorów będę korzystać, o czym będziecie mogli przekonać się już niedługo na moim blogu czy w mediach społecznościowych.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Mtbiznes.

A wy wierzycie w to, że da się schudnąć na kanapkach z Subwaya? Znacie jakieś historie, które brzmią prawdziwie, a jednak są zmyślone i odwrotnie? Jeśli tak, to zostawcie je w komentarzu 🙂

Zapisz się i odbierz prezent!

komentarzy 5

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *